среда, 15 мая 2013 г.

Ерве Тюлле: чарівник XI століття


Ерве Тюлле іноді дорікають, мовляв такі книги теоретично може намалювати кожен, але при цьому чомусь саме його роботи вже перекладені близько 25-ма мовами, постійно перевидаються, і їх із захопленням читають по всьому світу тисячі дітей та вдвоє більше батьків. В чому ж секрет?
«Я пришел в школу, нарисовал на доске каракули и спросил: «Нравится?». Дети дружно заорали: «Нееет!». Тогда я раздал мелки и предложил погоняться за моими каракулями по доске. Все изменилось. Вдруг они поняли, что с каракулями можно сделать все, что угодно: устроить битву, или дорисовать стволы деревьев, и получится лес».
Якраз у цій простоті і заключається їх популярність та дієвість, адже головне, що автор апелює до дитячої уяви та фантазії, а це потужне та невичерпне джерело магії:
«Любопытсво – мотор всего».
Кожна книга – це окремий світ, яким можна подорожувати у супроводі чарівних істот, в якому від самого вашого бажання оживають різні закарлючки, в яких через великі дірки можна спостерігати за мамою на кухні або показувати язика старшому брату. Тут немає межі між читачем та книгою, діти перестають бути лише слухачами, вони активно занурюються у вир пригод. Тут можна і навіть потрібно виходити за поля, з повною свободою для дитячого самовираження, а оригінальні малюнки стимулюють дитячу фантазію, мотивують до власної творчості:
«В моих книгах всегда есть свободное место, чтобы можно было что-то пририсовать. Книги рассчитаны на чтение вместе с родителями, которые могут играть вместе с детьми».
Ерве Тюлле народився 1958 року в Нормандії. Вивчав образотворче та декоративно-прикладне мистецтво і потім деякий час працював в області комунікацій та реклами. З 1990 року почав малювати ілюстрації для французьких та закордонних видань. В 1994 виходить перша книга для дітей « Comment Papa a rencontré Maman « («Як тато зустрів маму»): цікава інтерактивна книга, в якій хлопчик дізнається про історію знайомства своїх мами та тата. Наступна книга «Faut Pas Confondre» була відзначена на Міжнародному книжковому ярмарку в Болоньє у рубриці non-fiction. Його книги швидко набувають популярності, особливо після виходу серії «Jeux de…» («Игр в …», 2006 р.), з «Les Cinq Sens» («П’ять почуттів», 2003 р.) або «L'imaginier» («Фантазер», 2006 р.), які можна не просто прочитати, а і помацати та відчути. В 2005 році виходить «Moi, C’est Blop» («Це я, Блоп»), а 2007 можна вважати роком народження знаменитого Тюрлютуту – чудернацької істоти, яка супроводжує дітей у їхній уявній фантастичній подорожі.
Широкого міжнародного визнання набуває «Le Grand Livre du Hasard» («Большая книга случайностей», 2009 р.), яка отримала звання кращої в області дитячої літератури на Дитячому Ярмарку в Сен-Поль-Труа-Шато, виставлялась в Кореї, Лондоні, Франції, США.
Не меншої популярності досягає і серія розфарбовок, які виходили протягом 2007-2011 років, зокрема «À toi de gribouiller» («Каляки-маляки», 2007 р.), «Livre de coloriages» («Большая пребольшая раскраска», 2009 р.), «Le livre avec un trou» («Книжка с дыркой», 2011 р.).  Новим хітом стала «Un livre» («Живая книга», 2010 р.). Чарами критики назвали те, як за допомогою трьох різнокольорових крапок автор створює справжнє диво, залучаючи дітей до гри. В 2011 р. вона навіть здобула відповідну нагороду – премію Чарівників (Sorcieres Prize).
«Я создаю искусство и я им делюсь».
Зараз Ерве близько 54-х років. В нього є троє дітей – два сини сімнадцяти та двадцяти одного року і дванадцятирічна донька. Він продовжує писати книги і регулярно проводить майстер-класи для батьків та дітей, кожен з яких перетворюється в самобутню імпровізаційну виставу:
«Я рассказываю о своих книгах, но превращаю это в маленький спектакль, в игру. Это такое интерактивное чтение, которое перерастает в импровизацию, например, хожу с мегафоном и пою что-нибудь дурацкое, а они (дети) повторяют».
Ви можете ознайомитись з декількома книгами в російському перекладі, зокрема «Каляки-маляки», «Живая книга», «Привет, а вот и я, Тюрлютуту!«, «Книжка с дыркой«, «Большая-пребольшая раскраска«, «Дизайн-студия Эрве Тюлле«, «Турнир на карандашах«. Хоча вони розраховані на дітей віком від 3 до 7 років, але гратись з ними буде цікаво як трохи молодшим, так і значно старшим. Адже не забуваємо, що гра є провідною діяльністю не лише в дитинстві, а і в дорослому віці, різниця лише у її формі та правилах. Отож, якщо ви хочете весело та з користю провести час зі своїми дітьми, ласкаво просимо у чарівний світ Ерве Тюлле!
 П. С. «Когда я работаю, я не воспринимаю детей детьми. Или я становлюсь ребенком, или они становятся взрослыми, но мы наравне, я не вижу детей. В том числе в их хрупкости. Был случай, когда я затряс маленькую девочку и вдруг почувствовал, что она маленькая, хрупкая. Я сказал себе: «Ой, она же маленькая». Я — это я, они — это они. В конце мы жмем друг другу руки. Я включаю музыку, и у меня впечатление, что я в своей мастерской, а дети — мои кисточки».
Джерела:
1. www.herve-tullet.com;
2. "Я учу доверять своей интуиции" Оксана Кислицына;
3. Программа "Персона". Эрве Тюлле;
4. "Эрве Тюлле научит детей рисовать каракули на ярмарке Non/Fiction в ЦДХ" Мария Ганияц;
Фото.

"Каляки-маляки" 


"Дизайн-студия Эрве Тюлле"



Придбати 

 "Турнир на карандашах" 

 Придбати

 "Книжка с дыркой" 

Придбати


Комментариев нет:

Отправить комментарий